Sorg & krise

Få hjælp til din sorg

Hvad er det at være i en sorg/livskrise?

Så og sige alle mennesker oplever, at blive ramt af sorg eller en livskrise på et eller andet tidspunkt af deres liv.

Et sorg- eller kriseforløb har 4 faser:

  1. Chokfasen:
    Varer fra i minutter over timer til nogle få dage.Du er præget af forvirring og kan ikke forstå, tro på eller se det der sker, eller er sket, i øjnene. Du kan være handlingslammet med hovedpine, ondt i maven, indre uro og rysteture.
  2.  Erkendelsesfasen:
    Varer måske nogle uger – til måneder. Grænser kan ikke sættes. Du kan nu erkende det, der sket. Du er ulykkelig, afmægtig og tynget af sorg, fortvivlelse, føler vrede og meningsløshed. Det går op for dig, at noget frygteligt er sket i dit liv og du prøver måske på at finde forklaringer og skyld.
  3. Bearbejdningsfasen:
    Den fase starter ofte efter nogle måneder og varer måske det næste halve år. Du begynder at bearbejde dine oplevelser og din sorg. Du gennemgår måske en gang imellem det skete over for dig selv og andre og reagerer måske med angst og sårbarhed, men kan efterhånden se mere nuanceret og realistisk på det, der er sket. Du begynder også at få et mere fremadrettet syn på din tilværelse og din egen rolle i den store sammenhæng. Men krisen og sorgen ligger stadig og gemmer sig og kan komme frem når som helst med den gamle angst, sårbarhed og vrede.
  4. Nyorienteringsfasen:
    Den sidste fase kaldes nyorienteringsfasen, som gør sig gældende efter et års tid. Den strækker sig i realiteten over resten af livet. For selv om de sår, som krisen og sorgen påførte dig er helet og ikke springer op igen, vil der stadig være ar, som kan føles på sjælen. Intet bliver som før, men du har lært at leve med det, som skete og du kan nu som regel tale om det neutralt og afklaret. Alligevel vil der altid kunne opstå situationer, hvor dine følelser bliver trigget, men hvor du har lært at beherske dem og sætte dem på plads.

De fleste klarer selv sorgen eller livskrisen, men der er også andre der bliver hængende i sorgen/livskrisen. Der er ikke nogen rigtig måde at være en i sorg eller takle en livskrise, det afhænger helt af den enkelte. Man kan heller ikke sige noget om hvor længe en sorg varer,  bliver udsat for sorger og kriser i løbet af tilværelsen. Det kan for eksempel ske, hvis én, du holder af, bliver syg og dør – eller hvis du selv rammes af kritisk og alvorlig sygdom – eller hvis dit ægteskab går i stykker, hvis du mister dit arbejde, kommer ud for en ulykke eller måske bliver udsat for overfald eller vold.

Tankefeltterapi er yderst effektivt

Kombinationen mellem psykologisk og østens visdom om vores energibaner/meridianbaner er utrolig effektiv i behandlingen af sorg og livskriser. Læs mere om tankefeltterapi her.

Hvordan foregår en behandling?

Inden vi går i gang, er det vigtigt for mig at sige, at det er DIG der er eksperten i dit liv .

Sessionen starter med at vi klarlægger, hvorfor du er kommet og hvad det er du har brug for hjælp til. Derefter vil jeg kort gennemgå hvad selve tankefeltterapien går ud på og hvordan du for energien/roen tilbage i din krop, hvilket er ved ganske få og enkelte øvelser. Derefter går vi i gang med at arbejde, vi samtaler omkring dine udfordringer medes jeg tapper/banker på punkter på dit hoved, på hænder og få andre steder. Inden jeg begynder at tappe/banke har vi selvfølgelig afstemt at det er okay med dig. Det gør ikke ondt og tapningen foregår uden på dit tøj.

I de fleste tilfælde skal der ganske få behandlinger/sessioner til for at der er kommet kontrol over krop, tanker og dine følelser igen.

Skriv til mig

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål eller overvejer at starte et behandlingsforløb. Ring til mig på 24 61 91 64, send mig en mail på skovhusgitte@gmail.com eller udfyld kontaktformularen herunder.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Åben for både fremmøde og videomøder. Ring på 24619164 eller book selv en tid her på siden.